Σαν έτοιμοι από καιρό, σαν θαρραλέοι!!!

Εδώ και καιρό ωρίμαζε μέσα μου η ιδέα της δημιουργίας ενός ιστολογίου που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως χώρος γόνιμης ανταλλαγής ιδεών και διανοημάτων. Το συγκεκριμένο ιστολόγιο απευθύνεται στους μαθητές και στις μαθήτριές μου (και όχι μόνο), με την προσδοκία να λειτουργήσει ενισχυτικά στο διάβασμά τους, αλλά και να εγκαινιάσει έναν περισσότερο διαδραστικό τρόπο επικοινωνίας μεταξύ μας. Απευθύνεται, όμως, και σε όλους εκείνους που επωμίζονται την παιδαγωγική ευθύνη για τη διδακτική προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών, σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία
......"Ελληνες ποιητές"
Ελάχιστοι μας διαβάζουν

ελάχιστοι ξέρουν τη γλώσσα μας

μένουμε αδικαίωτοι κι αχειροκρότητοι

σ' αυτή τη μακρινή γωνιά

όμως αντισταθμίζει που γράφουμε ελληνικά.

Κώστας Μόντης
Powered By Blogger

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

Επαναληπτικό διαγώνισμα Αρχαία Α Λυκείου

Ξενοφώντας Α Λυκείου (28  -29  ).Ενα ενδεικτικό διαγώνισμα για μια ενότητα του Ξενοφώντα ,που χρησιμοποιείται συχνά ως διαγώνισμα στην Α Λυκείου .



ΩΡΙΑΙΑ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ
[28] Λσανδρος δ’ εθς σμηνε τν ταχστην πλεν·
 συμπαρει δ κα Θραξ τ πεζν χων. Κνων δ δν τν ππλουν, σμηνεν  ες τς νας βοηθεν κατ κρτος. διεσκεδασμνων δ τν  ἀνθρπων, α μν τν νεν δκροτοι σαν, α δ μονκροτοι, α δ παντελς κενα· δ Κνωνος κα λλαι περ ατν πτ πλρεις νχθησαν θραι κα Πραλος, τς δ’ λλας πσας Λσανδρος λαβε πρς τ γ. τος δ πλεστους νδρας ν τ γ συνλεξεν· ο δ κα φυγον ες ττειχδρια.
[29] Κνων δ τας ννα ναυσ φεγων, πε γνω
τ
ν θηναων τ πργματα διεφθαρμνα, κατασχν π
τ
ν βαρνδα τν Λαμψκου κραν λαβεν ατθεν τ
μεγ
λα τν Λυσνδρου νεν στα, κα ατς μν κτ
ναυσ
ν ππλευσε παρ’ Εαγραν ες Κπρον, δ Πραλος ες τς θνας παγγελοσα τ γεγοντα.

 

Μετάφραση την 28 παράγραφο
Α. Ερμηνευτικές
(α) Ελεύθερης ανάπτυξης.
1. Πώς κατέληξε το στρατήγημα του Λυσάνδρου ,ποια η κίνηση του Κόνωνα και πως τον κρίνετε απ’ αυτή ;
2 Πώς κρίνεις τις συμβουλές του Αλκιβιάδη στις §25-26 εκ των υστέρων ( σύμφωνα με την ενότητά μας ) και γιατί ;

 Β. γραμματικο-συντακτικές .
  
3. σμηνε χων, βοηθεν λαβε, φυγον = Χρονική. αντ στο  γ πληθυντικό της οριστικής  και υποτακτικής  στη φωνή που είναι .

4. νας , νθρπων, τ πεζν, τειχύδρια,  γεγονότα  = Να κλιθούν

5. Να αναγνωρίσετε συντακτικά τις μετοχές και τους εμπρόθετους προσδιορισμούς  των αποσπάσματων  .

6.
Λεξιλογικές

1.Τι σημαίνουν τα ρήματα: πλέω, επιπλέω, διαπλέω, αναπλέω, καταπλέω.

2.Να συνδυάσετε τις λέξεις της α.ε.(στήλη Α) με τις αντίστοιχες της ν.ε. (στήλη Β).
       Α                 Β
1. καθορω            α. καθένας
2. έκαστος           β. άδειος
3. ευθύς              γ. παρατηρώ
4. κενός              δ. αμέσως
5. ναυς                ε. ακρωτήρι
6. άκρα                στ. πλοίο

(  Σύμφωνα με τις νεές επιταγές του υπουργείου  θα μπορούσαν να δωθούν και επιπλέον πραγματολογικές ασκήσεις  )

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου