Σαν έτοιμοι από καιρό, σαν θαρραλέοι!!!

Εδώ και καιρό ωρίμαζε μέσα μου η ιδέα της δημιουργίας ενός ιστολογίου που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως χώρος γόνιμης ανταλλαγής ιδεών και διανοημάτων. Το συγκεκριμένο ιστολόγιο απευθύνεται στους μαθητές και στις μαθήτριές μου (και όχι μόνο), με την προσδοκία να λειτουργήσει ενισχυτικά στο διάβασμά τους, αλλά και να εγκαινιάσει έναν περισσότερο διαδραστικό τρόπο επικοινωνίας μεταξύ μας. Απευθύνεται, όμως, και σε όλους εκείνους που επωμίζονται την παιδαγωγική ευθύνη για τη διδακτική προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών, σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία
......"Ελληνες ποιητές"
Ελάχιστοι μας διαβάζουν

ελάχιστοι ξέρουν τη γλώσσα μας

μένουμε αδικαίωτοι κι αχειροκρότητοι

σ' αυτή τη μακρινή γωνιά

όμως αντισταθμίζει που γράφουμε ελληνικά.

Κώστας Μόντης

Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2016

ΑΡΧΑΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ Ξενοφώντας, Βιβλίο 2. Κεφάλαιο 2. §1-4


Αποτέλεσμα εικόνας για έργα του Ξενοφώντα

ΩΡΙΑΙΑ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ

 [3] ν δ τας θναις τς Παρλου φικομνης νυκτς λγετο συμφορ, κα ομωγ κ το Πειραις δι τνμακρν τειχν ες στυ δικεν, τερος τ τρ παραγγλλων· στ’ κενης τς νυκτς οδες κοιμθη, ο μνον τος πολωλτας πενθοντες, λλ πολ μλλον τι ατο
αυτος, πεσεσθαι νομζοντες οα ποησαν Μηλους τε Λακεδαιμονων ποκους ντας, κρατσαντες πολιορκίᾳ, καὶἹστιαιας κα Σκιωναους κα Τορωναους κα Αγιντας κα
λλους πολλος τν λλνων.
[.4] τ δ’ στεραίᾳ κκλησαν  ποησαν, ν δοξε τος τε λιμνας ποχσαι πλν νςκα τ τεχη ετρεπζειν κα φυλακς φιστναι  κα τλλα   πντα  ς ες πολιορκαν   παρασκευζειν    τν πλιν.


Α. μετάφραση την 3 παράγραφο.
Ερμηνευτικές    (α) Ελεύθερης ανάπτυξης
1.Ποια η απήχηση της είδησης της συμφοράς στους Αθηναίους; Πώς κλιμακώνεται μέσα από τους ρηματικούς τύπους ; Ποια τα μέτρα εναντίον της απειλής πήραν ; Σχολιάστε τα.

(β)γραμματικο-συντακτικές .
2.Να γραφούν οι πλάγιες πτώσεις των δύο αριθμών:   φρουρόςάστυ, νυκτςομωγναυς,   λιμήντείχη  ,   κκλησαν   ,   λλνων ,  πόλιν.

3. φικομνης ,      νομζοντες,  ποησαν,  παρασκευζειν   =  Χρ. αντικατάσταση στο α πληθυντικό οριστικής  και μια παράγωγη στα ν.ε.

4.   Να αναγνωριστούν οι δ. προτάσεις :
a)Ταῦτα λέγω, ὡς τὸ παράπαν οὐ νομίζεις θεούς.
b) Δέδιμεν μή οὐ βέβαιοι ἦτε .
c) Ἐρωτᾷ εἰ ἦλθον οἱ πρέσβεις.


 5. Να αναγνωρίσετε συντακτικά τις  υπογραμμισμένες λέξεις στο κείμενο  .
6. Ποια τα ιστορικά έργα του Ξενοφώντα .

ιστοριογνωσια: 

«Ἐς αὔριον τά σπουδαῖα» ........το είπε ο  Αρχίας ο Θηβαίος
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Ο Αρχίας ήταν ένας από τρεις Θηβαίους ολιγαρχικούς που κατέλαβαν την εξουσία της Θήβας το 382 π.Χ. με την βοήθεια της Σπάρτης. Στην συνέχεια εγκατέστησαν ολιγαρχικό καθεστώς και ανετράπησαν τρία χρόνια μετά, με συνωμοσία που οργάνωσε ο Πελοπίδας.
Ιστορικό
Το 382 π.Χ. οι τρεις Θηβαίοι ολιγαρχικοί Αρχίας, Λεοντιάδας και Φίλιππος, ζήτησαν την βοήθεια της Σπάρτης για να καταλάβουν την εξουσία στη Θήβας.[1] Η Σπάρτη έσπευσε στη Θήβα με τον στρατηγό Φοιβίδα και κατέλαβε την Καδμεία, την ακρόπολη της πόλης, παραδίδοντας στην συνέχεια την εξουσία στους τρεις ολιγαρχικούς. Ο Πελοπίδας τότε σε συνεργασία με τους δημοκρατικούς Θηβαίους οργάνωσε συνωμοσία που οδήγησε στην δολοφονία των τριών αρχηγών τρία χρόνια αργότερα. Σύμφωνα με τον Πλούταρχο, ο Αρχίας διασκέδαζε στο σπίτι του συνεργάτη του Φυλλίδα και κατά την διάρκεια του συμποσίου δέχτηκε μία επιστολή. Η επιστολή τον προειδοποιούσε για την συνωμοσία και πως κινδύνευε να τον σκοτώσουν εκείνη την ημέρα. Ο Αρχίας όμως προτίμησε να συνεχίσει την διασκέδαση του και άφησε την επιστολή για τη διαβάσει την επομένη ημέρα, λέγοντας την παροιμιώδη φράση: «Ἐς αὔριον τά σπουδαῖα».[2] Την ίδια νύχτα εισέβαλαν στο σπίτι του Φυλλίδα οι σύντροφοι του Πελοπίδα σκοτώνοντας τον μαζί με άλλους ολιγαρχικούς παρευρισκομένους.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΡΧΑΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ 3-4 ( ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ )




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου